Stavební a investorské noviny - 9 / 2019 - page 3

Stavební a investorské noviny
Informační systémově tříděný časopis
pro stavebnictví a navazující obory.
Vydává:
SNi, s.r. o.
Horní Vršava 4475, 760 01 Zlín
tel./fax: 577 431 775
šéfredaktor: 603 451 252
Příjem inzerce a tiskových podkladů:
SNi, s. r. o.
Horní Vršava 4475, 760 01 Zlín
tel./fax: 577 431 775
e-mail:
Obchodní zastoupení:
603 241 271 (Praha), 605 931 602 (Brno),
731 160 655 (Ostrava)
Ev. číslo:
MK ČR E 16864
Způsoby šíření:
předplatitelům, investorům, projektantům,
stavebním a developerským firmám,
a na stavebních veletrzích a konferencích
Vychází měsíčně
ISSN 1804-2864
Roční předplatné je 580 Kč + DPH 21%.
ČLENĚNÍ PODLE OBORŮ:
1. Materiály
1-11 Kovové
1-12 Dřevěné
1-13 Pojiva, plniva
1-14 Hydroizolace, střešní krytiny
1-15 Tepelné a zvukové izolace
1-16 Sklo, skleněné výrobky
1-17 Výplně otvorů
1-18 Keramické zboží
1-19 Beton, betonové výrobky
1-20 Plasty, plastové výrobky
1-21 Stavební chemie, nátěrové hmoty
1-22 Kámen, výrobky z kamene
1-23 Zdicí materiály
1-24 Stavební dílce, konstrukce
1-25 Materiály ostatní, stavebniny
2. Strojní výroba pro stavebnictví
2-11 Stavební stroje a zařízení
2-12 Dopravní stroje a zařízení
2-13 Řemeslné stroje a nástroje
2-14 Lešení, bednění, pažení
2-15 Měřící přístroje, geodetické práce
2-16 Zabezpečovací technika
3. Stavební firmy
3-11 Dopravní a inženýrské stavby
3-12 Občanská a bytová výstavba
3-13 Průmyslové stavby
3-14 Speciální a modulové stavby
3-15 Stavební technologie a řemesla
3-16 Stavby na klíč
4. Doprovodná skupina
4-11 Příprava staveb, projektová činnost
4-12 Odborné posudky, průzkumy
4-13 Vybavení interiérů a exteriérů
4-14 Zdravotní a sanitární technika
4-15 Tepelná a vzducho- technika, klimatizace
4-16 Rozvody, kanalizace
4-17 Úpravy povrchů
4-18 Vybavení stavenišť
4-19 Elektroinstalace
4-20 Vodoinstalace
5. Navazující obory
5-11 Finanční a investiční činnost
5-12 Veletrhy a výstavy
5-13 Stavební sdružení,
informační činnost
5-14 Developerská a realitní činnost
5-15 Výpočetní a kancelářská technika,
software
5-16 Bezpečnost práce
5-17 Ekologie
OBSAH
PODAŘÍ SE SOUČASNÉMU VEDENÍ ŘSD
USPÍŠIT REALIZACI DOPRAVNÍCH STAVEB?
Dopravní stavby sehrávají z celospolečenského hlediska naprosto klíčovou roli. Bez fungující
sítě silničních komunikací, železničních tratí, dálnic, metra či městské tramvajové dopravy
by současné pojetí života lidí nebylo možné. Moderní dopravní cesty zvyšují kvalitu života
obyvatel, zkracují jejich ztrátové časy, zajišťují vyšší bezpečnost cestování a jsou také šetrnější
k životnímu prostředí. Zajištění neustálého zlepšování a rozvoje dopravní infrastruktury v ČR
proto patří k hlavním programovým prioritám každé vlády.
Bezvadný stav dopravní infrastruktury bezesporu také odráží kulturu toho či onoho národa
a úroveň života lidí ve společnosti. Pro lepší představu uvedu příklad z našichměst a obcí. Jak
úžasný pocit má obyvatel města, který jede po nově vytvořeném asfaltovém krytu vozovky,
na kterém jsou čerstvě vyznačeny přechody pro chodce, odbočovací a jízdní pruhy, vše je
ukončeno novýmobrubníkem, za nímž je vytvořen rovný a stabilní chodník z nových trvanlivých
dlažeb ve srovnání s občanem jiného města, kde se silnice rozpadá, obrubníky jsou vytrhané
či polámané a chodník nestabilní?
O kolik lépe a bezpečněji se jede řidičům po modernizovaných úsecích naší nejstarší dálnice
D1 ve srovnání s jejím původním schodovitým povrchem, který ničil auta a zvyšoval riziko
nehod. Jak úžasné je současné cestování vlakem modernizovanými železničními koridory,
které do něj vnesly nesrovnatelně vyšší komfort a úsporu cestovního času?
Postupné zlepšování stavu naší dopravní infrastruktury nelze nevidět. Bohužel, jde to pomalu.
Získat stavební povolení pro výstavbu nové dálnice trvá v průměru déle než 13 let a to je důvod,
proč ve srovnání s jinými evropskými zeměmi u nás tempo výstavby dálnic výrazně pokulhává.
Současné vedení ŘSDmá zpracovánu analýzu překážek, které brání zrychlení tempa výstavby.
Jsme zvědavi, zdali se mu alespoň některé z nich v období jejich mandátu podaří odstranit
a realizaci dopravních staveb uspíšit.
Ivo Románek
3-16 Stavíme více zajímavých zakázek u nás doma i v zahraničí...........................4
3-11 Prodloužení tramvajové trati na Borská Pole, Plzeň
– SO 201 Tramvajový most přes I/27 ...............................................................8
4-11 Zkušenosti s BIM na zakázkách pro Deutsche Bahn....................................10
3-11 Přestupní terminál Český Krumlov.................................................................12
3-14 Bez chytrých řešení se mobilní stavby neobejdou
na velkých akcích ani na staveništích .............................................................14
1-21 40 let zkušeností s produkty
v oblasti výstavby a rekonstrukce komunikací..............................................16
3-11 Nové povrchy na Letišti Václava Havla v Praze Ruzyni................................18
4-11 Rekonstrukce výpravní budovy železniční stanice Kolín
a navazující administrativní budovy ...............................................................20
2-11 Řešení pro vrtání ve skále ................................................................................22
4-17 Uložení sklovláknité mříže přímo na podkladní vrstvu ...............................24
3-11 Význam výplachových směsí pro úspěch
řízeného horizontálního vrtání .......................................................................26
2-11 Liebherr R 960 demolition...............................................................................28
2-11 Nové stroje na Doosan Quarry Days ..............................................................30
3-11 Ve společnosti HYDROSPOR dochází k výměně generací..........................32
4-11 Víte, co je zasakování dešťové vody?..............................................................34
2-11 Společnost ASKOM a. s. realizovala
novou referenční zakázku na obalovně SČO Libodřice...............................36
4-16 Slatinice – příklad elegantního řešení vodovodních přípojek....................38
4-11 Projektování staveb s využitím moderní metodiky BIM .............................40
3-11 Změna způsobu dezinfekce na VDJ Jesenice I. – NaClO ............................42
4-11 Poradíme si se suchem? ...................................................................................45
4-16 PCV Alfa s. r. o. slaví 25. výročí svého založení .............................................46
3-11 MAKOS se specializuje na dilatační závěry V1 – V3
pro silnice I. – III. třídy .......................................................................................48
4-11 Historický kulturní dům 21. století.................................................................50
1-21 Sanace bezpečnostního přelivu přečerpávací elektrárny Štěchovice II.
– akumulační nádrž Homole ............................................................................52
1-24 CEMVIN FORM je ideální pro konstrukce ztraceného bednění.................54
3-11 Poruchy na silnicích – palčivý problém,
který trápí občany i správce komunikací .......................................................56
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...80
Powered by FlippingBook