STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
        
        
          9
        
        
          Z důvodu rozdělení oblouku by-
        
        
          lo nutné jeho podepření prostřed-
        
        
          nictvím dvou podpůrných věží
        
        
          výšky cca 7m, které byly založeny
        
        
          na mostovce. Podpěry byly tvořeny
        
        
          z typických prvků PIŽMO.
        
        
          
            Výsun
          
        
        
          Dráha byla spojitá a začínala
        
        
          43,6m před osou uložení na OP10
        
        
          a končila v otvoru 6,9m před osou
        
        
          uložení na OP20. Délka dráhy by-
        
        
          la 74,8m. V mostním otvoru nad
        
        
          silnicí I/27 byla dráha umístěna
        
        
          na třech věžích, které byly umístě-
        
        
          ny v prostoru komunikace tak, aby
        
        
          zůstal průjezdný minimálně jeden
        
        
          pruh šířky 3,5m v každém smě-
        
        
          ru. Výsuvná dráha se skládala z ty-
        
        
          pických prvků stavebnice PIŽMO.
        
        
          Nosníky dráhy byly umístěny
        
        
          v ose hlavních nosníků a byly na-
        
        
          vzájem spojené sloupky s táhly.
        
        
          Rošt/dráha byla uložena na pane-
        
        
          lových plochách s požadovanou
        
        
          únosností základové půdy.
        
        
          Pojezdové vozíky sloužily
        
        
          k převozu břemen po dráze. Ma-
        
        
          ximální návrhové (výpočtové)
        
        
          svislé zatížení pojezdového vozí-
        
        
          ku je 100 t. Vzhledem k hmtnosti
        
        
          mostu a bezpečnosti během výsu-
        
        
          nu bylo nutné použít dvojici vo-
        
        
          zíků. V průběhu vysouvání by-
        
        
          la konstrukce uložena na 10 párů
        
        
          pojezdových vozků. Pro navržený
        
        
          typ nosné konstrukce byla zvole-
        
        
          na technologie výsunu tahem. Pře-
        
        
          nos tahové síly byl pomocí dvoji-
        
        
          ce závitových tyčí za opěrné místo
        
        
          pro přenesení potřebné tlakový sí-
        
        
          ly k výsunu OK. Výsun konstrukce
        
        
          byl prováděn po krocích maximál-
        
        
          ní délky 350 mm. V době, kdy se
        
        
          most nevysouval, byly vozíky za-
        
        
          jištěny dřevěnými klíny proti ne-
        
        
          chtěnému pohybu.
        
        
          Po výsunu byla konstruk-
        
        
          ce spuštěna do definitivní výšky
        
        
          a osazena na ložiska. Pro veškerou
        
        
          manipulaci s NK bylo používáno
        
        
          hydraulické zařízení firmy ENER-
        
        
          PAC. Spuštění na opěře OP10
        
        
          a OP20 bylo shodné a to 1,265m.
        
        
          Jednotlivé kroky byly prováděny
        
        
          plynulým synchronním spouště-
        
        
          ním s tolerancí ±4mm.
        
        
          
            Závěr
          
        
        
          Výstavba nového mostu v městské
        
        
          části Plzeň – Borská pole přispě-
        
        
          je ke zlepšení dopravní obslužnos-
        
        
          ti v okolí. Zprovoznění tramvajové
        
        
          trati je naplánované na 15. prosi-
        
        
          nec letošního roku. Zahájení prací
        
        
          bylo v únoru 2019 a osazení mostu
        
        
          na ložiska proběhlo už v červenci
        
        
          2019. Rychlost výstavby je podmí-
        
        
          něna vysokou profesní odborností
        
        
          všech účastníků výstavby.
        
        
          
            Ing. Libor Kožik,
          
        
        
          
            Ing. Ondřej Bartošek,
          
        
        
          
            Ing. Jiří Nováček
          
        
        
          
            Účastníci výstavby
          
        
        
          Objednatel
        
        
          Statutární město Plzeň
        
        
          Autorský dozor
        
        
          Valbek, spol. s r. o.
        
        
          Hlavní zhotovitel
        
        
          TSS Grade a. s.
        
        
          Zhotovitel nosné konstrukce,
        
        
          realizační dokumentace nosné konstrukce,
        
        
          výrobní dokumentace,
        
        
          výroba a montáž ocelové konstrukce:
        
        
          Firesta - Fišer,
        
        
          rekonstrukce,
        
        
          stavby a.s.
        
        
          FIRESTA - Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
        
        
          Mlýnská 68, 602 00 Brno
        
        
          tel.: 543 532 231, 233, e-mail: 
        
        
        
          ,