Stavební a investorské noviny - 9 / 2019 - page 9

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
9
Z důvodu rozdělení oblouku by-
lo nutné jeho podepření prostřed-
nictvím dvou podpůrných věží
výšky cca 7m, které byly založeny
na mostovce. Podpěry byly tvořeny
z typických prvků PIŽMO.
Výsun
Dráha byla spojitá a začínala
43,6m před osou uložení na OP10
a končila v otvoru 6,9m před osou
uložení na OP20. Délka dráhy by-
la 74,8m. V mostním otvoru nad
silnicí I/27 byla dráha umístěna
na třech věžích, které byly umístě-
ny v prostoru komunikace tak, aby
zůstal průjezdný minimálně jeden
pruh šířky 3,5m v každém smě-
ru. Výsuvná dráha se skládala z ty-
pických prvků stavebnice PIŽMO.
Nosníky dráhy byly umístěny
v ose hlavních nosníků a byly na-
vzájem spojené sloupky s táhly.
Rošt/dráha byla uložena na pane-
lových plochách s požadovanou
únosností základové půdy.
Pojezdové vozíky sloužily
k převozu břemen po dráze. Ma-
ximální návrhové (výpočtové)
svislé zatížení pojezdového vozí-
ku je 100 t. Vzhledem k hmtnosti
mostu a bezpečnosti během výsu-
nu bylo nutné použít dvojici vo-
zíků. V průběhu vysouvání by-
la konstrukce uložena na 10 párů
pojezdových vozků. Pro navržený
typ nosné konstrukce byla zvole-
na technologie výsunu tahem. Pře-
nos tahové síly byl pomocí dvoji-
ce závitových tyčí za opěrné místo
pro přenesení potřebné tlakový sí-
ly k výsunu OK. Výsun konstrukce
byl prováděn po krocích maximál-
ní délky 350 mm. V době, kdy se
most nevysouval, byly vozíky za-
jištěny dřevěnými klíny proti ne-
chtěnému pohybu.
Po výsunu byla konstruk-
ce spuštěna do definitivní výšky
a osazena na ložiska. Pro veškerou
manipulaci s NK bylo používáno
hydraulické zařízení firmy ENER-
PAC. Spuštění na opěře OP10
a OP20 bylo shodné a to 1,265m.
Jednotlivé kroky byly prováděny
plynulým synchronním spouště-
ním s tolerancí ±4mm.
Závěr
Výstavba nového mostu v městské
části Plzeň – Borská pole přispě-
je ke zlepšení dopravní obslužnos-
ti v okolí. Zprovoznění tramvajové
trati je naplánované na 15. prosi-
nec letošního roku. Zahájení prací
bylo v únoru 2019 a osazení mostu
na ložiska proběhlo už v červenci
2019. Rychlost výstavby je podmí-
něna vysokou profesní odborností
všech účastníků výstavby.
Ing. Libor Kožik,
Ing. Ondřej Bartošek,
Ing. Jiří Nováček
Účastníci výstavby
Objednatel
Statutární město Plzeň
Autorský dozor
Valbek, spol. s r. o.
Hlavní zhotovitel
TSS Grade a. s.
Zhotovitel nosné konstrukce,
realizační dokumentace nosné konstrukce,
výrobní dokumentace,
výroba a montáž ocelové konstrukce:
Firesta - Fišer,
rekonstrukce,
stavby a.s.
FIRESTA - Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
Mlýnská 68, 602 00 Brno
tel.: 543 532 231, 233, e-mail:
,
1,2,3,4,5,6,7,8 10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,...80
Powered by FlippingBook