Stavební a investorské noviny č. 4/2014 - page 3

ÈLENÌNÍ PODLE OBORÙ:
1. Materiály
1-11 Kovové
1-12 Døevìné
1-13 Pojiva, plniva
1-14 Hydroizolace, støešní krytiny
1-15 Tepelné a zvukové izolace
1-16 Sklo, sklenìné výrobky
1-17 Výplnì otvorù
1-18 Keramické zboží
1-19 Beton, betonové výrobky
1-20 Plasty, plastové výrobky
1-21 Stavební chemie, nátìrové hmoty
1-22 Kámen, výrobky z kamene
1-23 Zdicí materiály
1-24 Stavební dílce, konstrukce
1-25 Materiály ostatní, stavebniny
2. Strojní výroba pro stavebnictví
2-11 Stavební stroje a zaøízení
2-12 Dopravní stroje a zaøízení
2-13 Øemeslné stroje a nástroje
2-14 Lešení, bednìní, pažení
2-15 Mìøící pøístroje, geodetické práce
2-16 Zabezpeèovací technika
3. Stavební firmy
3-11 Dopravní a inženýrské stavby
3-12 Obèanská a bytová výstavba
3-13 Prùmyslové stavby
3-14 Speciální a modulové stavby
3-15 Stavební technologie a øemesla
3-16 Stavby na klíè
4. Doprovodná skupina
4-11 Pøíprava staveb, projektová èinnost
4-12 Odborné posudky, prùzkumy
4-13 Vybavení interiérù a exteriérù
4-14 Zdravotní a sanitární technika
4-15 Tepelná a vzducho- technika, klimatizace
4-16 Rozvody, kanalizace
4-17 Úpravy povrchù
4-18 Vybavení stavenišť
4-19 Elektroinstalace
4-20 Vodoinstalace
5. Navazující obory
5-11 Finanèní a investièní èinnost
5-12 Veletrhy a výstavy
5-13 Stavební sdružení,
informaèní èinnost
5-14 Realitní èinnost
5-15 Výpoèetní a kanceláøská technika,
software
5-16 Bezpeènost práce
5-17 Ekologie
Stavební a investorské noviny
Informaèní systémovì tøídìný èasopis
pro stavebnictví a navazující obory.
Vydává: SNi, s. r.o.
Horní Vršava 4475, 760 01 Zlín
tel./fax: 577 431 775, tel.: 577 219 744
šéfredaktor: 603 451 252
Pøíjem inzerce a tiskových podkladù:
SNi, s.r.o.
Horní Vršava 4475, 760 01 Zlín
tel./fax: 577 431 775, tel.: 577 219 744
e-mail:
,
Obchodní zastoupení:
603 241 271 (Praha), 605 931 602 (Brno),
731 160 655 (Ostrava)
Ev. èíslo: MK ÈR E 16864
Zpùsoby šíøení:
bezplatnì na stavebních výstavách a veletrzích,
investorùm, pøedplatitelùm a inzerentùm,
sítí spolupracovníkù v celé ÈR.
Vychází mìsíènì
ISSN 1804-2864
Roèní pøedplatné je 580 Kè
OBSAH
4-11 Dopravoprojekt Ostrava - 50 let tradice v projektování dopravních staveb... 4
3-11 První metro vyjelo pøed 40 lety, dostavìlo se s dvoumìsíèním pøedstihem..... 6
4-11 Dopravní sektorové strategie 2. fáze
– schválená koncepce rozvoje dopravní infrastruktury ................................ 8
3-11 SO 207 -Most pøes údolí potoka Kremlice v km 6,103.
Silnice I/11 Mokré Lazce - hranice okresù Opava, Ostrava.
Výroba a montáž mostu ........................................................................ 10
3-11 EUROVIA CS finišuje na opravì koruny hráze pøehrady v Husinci.............. 12
4-11 Stavba D3 – Tábor – Veselí nad Lužnicí .................................................. 14
3-11 Mosty nesou náš rukopis již 20 let.......................................................... 16
4-11 PUDIS a. s. - projektové, prùzkumné a inženýrské služby........................... 19
3-11 SMP CZ má za sebou úspìšnou rekonstrukci Wilsonova mostu v Plzni....... 20
4-11 Stavba železnièního napojení Letištì Leoše Janáèka je v plném proudu...... 22
4-11 Ètyøicet let od zahájení provozu pražského metra .................................... 24
3-11 Na stavbì první trasy metra C nás bavily technické zlepšováky.................. 26
3-11 Ošetøení støedové spáry hmotou BORNIT-Rissflex..................................... 28
1-24 Moderní odvodnìní komunikací............................................................. 30
Tøístupòový distribuèní systém ve stavebnictví jako záruka
maximálního uživatelského komfortu koneèného uživatele díla ................. 32
40 let pražského metra ......................................................................... 36
1-24 Nový prodejní a servisní areál Moravian-Klas ve Vsetínì .......................... 39
3-11 Freko se podílí na modernizaci dálnice D1 ............................................. 40
1-14 Oprava hydroizolaèního souvrství balkonù a teras
pomocí hydroizolaèní membrány PROOFEX ENGAGE............................. 43
3-11 Rok 2013: Další zhoršení situace v opravách silnic .................................. 46
4-11 Pøestavba terminálu a dopravního uzlu Slussen ve Stockholmu
– posouzení dopravního øešení v prùbìhu výstavby .................................. 49
2-16 Stavba ERTMS na Slovensku .................................................................. 51
1-24 Stavební systém Hamco Multi-plate ........................................................ 52
2-11 Nová dimenze v údržbì asfaltových vozovek ........................................... 58
Kdo vrátí odbornost a akceschopnost
do fungování státních institucí?
Politická nestabilita a vìèné mocenské šarvátky vnesly do veøejného sektoru všudypøítomný
paralyzující zmatek.
Podlomena èi zcela ochromena je èinnost mnoha státních úøadù. Zmìny na jejich klíèových
postech neberou konce. Odbornost a s ní i akceschopnost tìchto úøadù se mnohde blíží nule.
Nejlepším dùkazem tìchto slov je jeden z klíèových oborù prùmyslu – stavebnictví. To
se v první dekádì tohoto tisíciletí podílelo na tvorbì HDP cca 13 - 14 %. V roce 2012 to však
již bylo ménì než 9 %.
Nejvíce se na celkovém propadu oboru podílí segment dopravních staveb. Právì zde se
neodbornost, nekoncepènost a vytloukání politických bodù podepsalo v masivním rozsahu na
ztrátì rytmu, tempa a plynulosti výstavby.
Zatímco døíve, za dob tolik kritizované opozièní smlouvy, jedna stavba konèila a byla
slavnostnì uvádìna do provozu, další byla v témže období zahajována a u jiné byly ukonèeny
projekèní a legislativní práce, nyní pøíprava nových staveb již nìkolik let stagnuje. Legislativní
nepøipravenost nám následnì znemožòuje smysluplné èerpání finanèních prostøedkù z EU pro-
støednictvím Operaèního programu Doprava.
Jsou hledány náhradní možnosti, jak peníze èerpat, nicménì ty z dopravního hlediska
ani zdaleka nepøinesou tolik potøebný efekt v oblasti zkapacitnìní a plynulosti dopravy. Typic-
kým pøíkladem je rozšíøení dálnice D1. Ne, že by její stav nevyžadoval rekonstrukci. Nicménì
z dopravního hlediska by jistì bylo koncepènìjším øešením dostavìt dálnici D11 a navazující
rychlostní silnici R35 a tím ulehèit pøetížené D1. Teprve následnì zde provést rekonstrukci. Možná,
že by se pak ukázalo, že není nutné ani její rozšíøení. D11 ani R35 však není pøipravená. A tak za
dobu, kdy my Èeši svádíme u Hradce nikdy nekonèící bitvu s jednou nejmenovanou farmáøkou,
Chorvati už jezdí po dálnici z Rjeky až do Makarské.
Ivo Románek
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...60
Powered by FlippingBook