Stavební a investorské noviny č. 4/2014 - page 13

13
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
EUROVIA CS, a. s.
odštěpný závod oblast Čechy západ
závod České Budějovice
Planá 72, 370 01 České Budějovice
tel.: +420 387 203 417
fax: +420 387 203 449
Lešení dále sloužilo jako opěra pro podbedně-
ní nové nosné mostní konstrukce. Práce započaly
ubouráním stávající vrstvy vozovky a železobeto-
nové římsy, včetně zábradlí. Primárně byly prove-
deny nosné konstrukce mimo bezpečnostní přeli-
vy a následně proběhly bourací práce na přelivu
(ubourány nosné pilíře přelivové konstrukce asi
o 1m, poté byla provedena betonáž úložných prahů
- bloků, po osazení mostních ložisek byly osaze-
ny prefabrikované nosníky, následovalo provede-
ní armovacích prací a konečnou fází bylo spřažení
obou konstrukcí betonáží horní nosné desky. Po je-
jím dokončení započaly práce na nových nosných
konstrukcích mostů nad bezpečnostními přelivy.
Jaké další práce jsou součástí rekonstrukce?
Nedílnou součástí díla je i úprava komunikace
na předpolí vodního díla a její odvodnění. Prove-
dena je také kompletní obnova inženýrských sítí
a rozvodů, jako jsou rozvod NN, veřejného osvět-
lení, a dalších sítí.
V jaké fázi se nachází stavba nyní?
Stavba se nyní nachází těsně před dokončením
nosných konstrukcí. Pokračují dokončovací prá-
ce na koruně hráze. K nim patří provedení most-
ní izolace, osazení lícních římsových prefabrikátů
a betonáž říms a chodníků.
Následně bude průběžně osazováno most-
ní zábradlí a po dokončení kompletních říms
a chodníků bude provedena konstrukce vozovky.
Tu bude tvořit ochranná izolace z litého asfaltu,
dále ložná a obrusná asfaltová vrstva. Po dokon-
čení hlavních nosných konstrukcí, kdy bude od-
straněna veškerá těžká mechanizace, započnou
práce na předpolích vodního díla. Zde patří no-
vá konstrukce vozovky a její odvodnění. Na do-
končené koruně hráze pak budou zkompletová-
ny veškeré rozvody, osazeny sloupy veřejného
osvětlení a kamerový systém.
Co bylo dle Vašeho názoru nejnáročnější
částí rekonstrukce?
Bezesporu to byla demolice mostní konstruk-
ce přelivové části přehrady a její zpětná realizace.
Zde jsme museli ubourané části větších rozměrů
rozřezat a teprve po té je bylo možné vyzdvihnout
jeřábem a naložit na auta k odvozu. K účelům vy-
zdvižení ubouraných a ukládce nových prefabri-
kovaných mostních nosníků byly použity hydrau-
lické jeřáby s nosností 90, 100 a 160 tun.
Kolik vašich pracovníků stavbu zajišťuje?
Na stavbě se podle množství a typů prací pohy-
buje 10 -15 našich pracovníků.
Museli jste v průběhu výstavby zvolit origi-
nální či netradiční pracovní postupy?
Musím říci, že ano. Největší zajímavostí bylo
kupříkladu nasazení speciálních plošin s možnos-
tí zasunout pracovní koš pod úroveň římsy pře-
hrady. Tyto plošiny s možností práce v pracov-
ním koši pod úrovní jejich ukotvení jsou pouze
dvě na celém území ČR. Z této plošiny byly ná-
sledně vrtány veškeré kotvy pro upevnění závěs-
ného lešení sloužícího později k bezpečnému po-
hybu pracovníků.
Kdy akce započala a v jakém termínu je
plánováno její dokončení?
Akce byla zahájena v srpnu 2013 předáním sta-
veniště zástupci investora, kterým je Povodí Vlta-
vy. Dílo má být v plném rozsahu uvedeno do pro-
vozu do 30. 6. 2014. Pevně věřím, že tento termín
splníme.
Děkujeme za rozhovor a srdečné přijetí
Ivo Románek
1...,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,...60
Powered by FlippingBook