Stavební a investorské noviny č. 4/2014 - page 14

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
14
V roce 1993 bylo vládou schváleno usnesení 631/1993 o Rozvoji dálnic a čtyřpruhových silnic. Do usnesení byla
zařazena i dálnice D3, která byla již zařazena do koncepce dálniční sítě z roku 1963 – na trase Praha - České Budějovice -
státní hranice ČR / Rakousko. Toto usnesení bylo každoročně aktualizováno podle stavu přípravy.
Stavba D3 – Tábor – Veselí nad Lužnicí
Vládním usnesením 741/1999 o Rozvoji do-
pravních sítí v České republice do roku 2010 by-
la odsouhlasena dálniční síť ve variantě zahrnující
i dálnici D3. Dálnice D3 přebírá funkci kapacit-
ního spojení hlavního města Prahy s oblastí již-
ních Čech, napojuje oblast Tábora a Českých Bu-
dějovic na republikovou síť dálnic a rychlostních
silnic a ve směru na jih na silniční a dálniční síť
v Rakousku přes hraniční přechod Dolní Dvořiš-
tě. Navržená trasa D3 leží na hlavním mezinárod-
ním silničním tahu E 55. Ten vede ze Skandiná-
vie přes Spolkovou republiku Německo, Českou
republiku, Rakousko a Itálii do Řecka. Celý tento
tah je v provozu v dálničních kategoriích jednotli-
vých států kromě úseku Drážďany – Praha a Pra-
ha – Linec.
Výstavbou dálnice D3 se podstatně odlehčilo
dopravnímu zatížení původní silnice I/3 a to hlav-
ně v úseku Tábor – Soběslav, kde intenzity dopra-
vy v roce 2010 dosahovaly v profilu Sezimova Ús-
tí až 30 500 vozidel/den, z toho 4 200 nákladních
vozidel/24 h.
Technický stav stávající silnice I/3 a její smě-
rové vedení byly s ohledem na dopravní zátěže
a bezpečnost silničního provozu nevyhovující.
Výstavbou dálnice došlo k podstatné úspo-
ře času (cca 30 %), úspoře pohonných hmot
(cca 15 %). Dále se podstatně snížil dopad do-
pravy na životní prostředí v přilehlých obcích
a městech.
Stavba D3 Tábor – Veselí nad Lužnicí byla za-
hajována po částech v letech 2008 – 2010 podle
termínu vydaných stavebních povolení. Stavba
byla uvedena do provozu 06/2013.
Stavba 0306
Stavba je rekonstrukcí stávající silnice I/3 – ob-
chvatu Tábora, včetně mimoúrovňové křižovatky
Čekanice. Součástí stavby je především komplet-
ní výměna konstrukcí vozovek včetně kompletní
obnovy odvodnění, systémů SOS, bezpečnostních
zařízení a dopravního značení.
V současné době je provedena pouze rekon-
strukce levého jízdního pásu ve směru na Pra-
hu. Rekonstrukce pravého jízdního pásu byla
provedena pouze částečně a dostavba je bloko-
vána soudními spory s majiteli přilehlého Moto-
centra. Je to jediná chybějící část stavby Tábor
– Soběslav.
Kategorie komunikace
D26,5/100
Celková délka stavby
5,064 km
Počet rekonstruovaných mostů
1ks
Mimoúrovňových křižovatek
1ks
Stavba 0307
Předmětem této stavby byla část trasy dálnice
D3 úsek Tábor – Soběslav. Jedná se o novostav-
bu čtyřpruhové dálnice kategorie D27,5/120 v dél-
ce 16,295km s živičným krytem vozovky, nezbyt-
ným odvodněním a s vybavením systémem SOS.
Stavba navazuje v km 79,125 na stávající pro-
vozovaný úsek čtyřpruhové komunikace na jiho-
východním okraji Tábora, na okraji městské čás-
ti Měšice v místě stávající křižovatky se silnicí
I/19. Přestavba křižovatky na dálniční MÚK je
součástí stavby 0307. Trasa dálnice stavby 0307
je vedena mezi Táborem a Soběslaví východně
od stávající silnice I/3, v souběhu s touto silni-
MÚK Měšice
1...,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,...60
Powered by FlippingBook