Stavební a investorské noviny - 4/2013 - page 25

25
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
SO 201 LÁVKA U MLÝNA
EVID. Č. CK-005
Lávka převádí pěší provoz přes
mlýnský náhon u Mrázkova mlý-
na. Jedná se o lávku o jednom pro-
stém poli s horní mostovkou. Délka
přemostění 9,47m, rozpětí 10,55m,
volná šířka 3,88m, šířka celé lávky
5,1m, výška nad terénem 2,9m, plo-
cha NK 45,46m
2
. Roštovou NK tvo-
ří 4ks stávajících ocelových nosníků
profilu I500, délky 10,9m, které jsou
uloženy na tangenciálních ložiscích,
mostovku tvoří dřevěné mostiny roz-
měru 128x180, délky 5,1m, materiál
dub, třída pevnosti D30. Lávka byla
Obr. 1 – Pohled na mostovku SO 201
Obr. 2 – Pohled od centra města při slavnostním otevření lávky SO 202
SDS Exmost spol. s r. o.
Údolní 413/66
602 00 Brno
tel.: 543 432 311
e-mail:
REKONSTRUKCE LÁVEK PŘES VLTAVU U MOSTU NA PLÁŠTI
EVID. Č. CK-004 A LÁVKY U MLÝNA EVID. Č. CK-005
Rekonstrukce lávek v rámci projektu
„Odstranění bodových závad na místní
komunikaci spojující silnici I/39 s centrem
města Český Krumlov“ probíhala od prosince
2011 do listopadu 2012. Jedná se o lávky na
místní komunikaci, která spojuje parkovací
místa a parkoviště s historickým centrem
města Český Krumlov. Lávky na turisticky
nejvíce navštěvované trase mají důležitý
význam pro zpřístupnění historického
jádra města, které je zapsáno do seznamu
světového dědictví UNESCO. Výstavba byla
financována z 85% z ROP NUTS II jihozápad
a 15% z prostředků města Český Krumlov.
Obě lávky byly v nevyhovujícím technickém
stavu, záchytný systém nezajišťoval
požadovanou bezpečnost.
snesena a převezena k očištění, zesí-
lení nosníků a aplikaci PKO. Během
prací byl provoz převeden na most-
ní provizorium. Dřík opěr a úložný
práh byl ponechán s úpravami. Byla
provedena reprofilace a hlavní spá-
rování. Opravená ocelová část NK
byla po očištění ložisek vsazena zpět
do mostního otvoru. Následovala
montáž mostin. Část mostin je k oce-
lové NK uchycena speciálními svor-
níky. Mezery mezi mostinami jsou
široké max. 20mm. Na mostiny byly
dále na šikmo namontovány fošny,
tvořící pojížděnou obrusnou plochu.
Tvar a výplň zábradlí zůstaly zacho-
vány. Dřevěné konstrukce byly po-
vrchově upraveny tlakovou impreg-
nací s vrchní nátěrem.
SO 202 LÁVKA PŘES VLTAVU
U MOSTU NA PLÁŠTI
EVID. Č. CK-004
Lávka je součástí místní komu-
nikace spojující centrum města se
silnicí I/39. Zde převádí pěší pro-
voz přes Vltavu u Plášťového mos-
tu v místě vysokého zatížení turistic-
kým ruchem. Lávka je řešena jako
dvoupolová s horní mostovkou. Dél-
ka přemostění je 39,02m, délka nos-
né konstrukce je 40,96m, rozpětí
19,75+20,60m, úhel křížení s řekou
72°, volná šířka 2,4m, šířka mos-
tu 3,86m, výška lávky nad terénem
5,5m, plocha NK 127,27m
2
. NK je
spojitá a tvoří jí 2ks ocelových nos-
níků HEB 650 jakosti S235 J2, kte-
ré jsou propojeny příčným ztuže-
ním a zavětrováním. NK je uložena
na ocelová tangenciální ložiska. Mo-
stiny tvoří dubové řezivo profilu
160 x 160 třídy pevnosti D30. Zá-
bradlí je dřevěné se svislou výplní.
Spodní stavba byla zajištěna pomo-
cí vrtaných mikropilot. Stav spod-
ní stavby byl ponechán s úpravami
povrchu reprofilací a spárováním.
Úložný práh a závěrná zídka opěr
byly zbudovány nově. Nová ocelová
část NK byla uložena na tangenciál-
ní ložiska a kotvena k úložnému pra-
hu opěr přes patní desku. Na horní
plochu pasů byly přes šroubový spoj
se speciálními svorníky, stejně jako
u SO 201, připojeny mostnice. Dále
bylo namontováno zábradlí.
Povrchová úprava dřevěných
konstrukcí byla provedena tlakovou
impregnací s vrchní nátěrem stejně
jako u SO 201. Během prací na láv-
ce byla na levobřežním předmos-
tí vystavěna nová opěrná zeď, která
zabraňuje sesouvání svahu na NK.
V rámci rekonstrukce byla také pro-
vedena výměna starého nízkotlaké-
ho potrubí NTP, které lávka převádí.
U obou lávek byla upravena před-
mostí. Přejímací řízení bylo ukon-
čeno 23. 11. 2012. Kolaudační sou-
hlas byl stavebním úřadem vydán
dne 30. 11. 2012. Projektantem byla
společnost PSP mosty s. r. o. a gene-
rálním dodavatelem společnost SDS
EXMOST spol. s r. o.
1...,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24 26,27,28,29,30,31,32,33,34,35,...72
Powered by FlippingBook