Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 8

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
8
PODĚBRADY – PŘEMOSTĚNÍ TRATI ČD
SMP CZ JE STAVEBNÍ SPOLEČNOST PŮSOBÍCÍ V ČESKÉ A SLOVENSKÉ REPUBLICE, KTERÁ JE SOUČÁSTÍ
SVĚTOVÉHOKONCERNUVINCI SE SÍDLEMVE FRANCII. PŘEDMĚTEM JEJÍ ČINNOSTI JSOUVŠECHNYOBO-
RY STAVEBNICTVÍ, JEDNÍM Z NICH JE PAK VÝSTAVBA MOSTŮ, KDE DISPONUJE JIŽ VÍCE JAK 60LETOU
TRADICÍ A ZKUŠENOSTMI. SPECIALIZUJE SE PŘEDEVŠÍM NA VÝSTAVBU ŽELEZOBETONOVÝCH A BETO-
NOVÝCH PŘEDPJATÝCH MOSTŮ VŠECH ROZPĚTÍ, KDE HLAVNÍ OBJEM VÝROBY JE REALIZOVÁN V MO-
NOLITICKÝCH KONSTRUKCÍCH. VE SVÉ NABÍDCE MÁ VŠAK ROVNĚŽ MOSTY PREFABRIKOVANÉ, A TO
JAK Z PODÉLNÝCH PREFABRIKÁTŮ – NOSNÍKŮ, TAK PŘÍČNÝCH PREFABRIKÁTŮ – SEGMENTŮ. VĚNUJE
SE TAKÉ REKONSTRUKCÍM MOSTŮ A VÝSTAVBĚ OCELOVÝCH A DŘEVĚNÝCH LÁVEK. TENTO ČLÁNEK
BUDE VĚNOVÁN VELICE ZAJÍMAVÉ ZAKÁZCE S NÁZVEM „PODĚBRADY – PŘEMOSTĚNÍ TRATI ČD“.
řídí a z velké části také vlastními silami
realizuje a dodává do „sdružení“. Spo-
lečnost M-Silnice realizuje nové komu-
nikace zajišťující napojení na budované
přemostění, a to včetně kruhového ob-
jezdu a rekonstrukce některých stávají-
cích komunikací v bezprostředním oko-
lí. Ukončení celé stavby a její předání
do užívání je stanoveno na 30.září le-
tošního roku. Prodloužení tohoto ter-
mínu je z důvodu nastavení smlouvy
s investorem nepřípustné, a to zejména
z důvodu způsobu financování stavby,
resp. nutnosti včasného vyčerpání dota-
cí z EU. Nicméně i přes některá zdržení
v průběhu výstavby způsobená zejmé-
na problémy se získáním nezbytných
traťových výluk, nebo z důvodu zpož-
dění dodávky speciálních komponentů
pro izolované předpětí nosné konstruk-
ce nadjezdu, není aktuálně splnění to-
hoto termínu ohroženo.
Společně, v rámci sdružení jsou za-
jišťovány, vesměs prostřednictvím sub-
dodávek, realizace menších, ale pro
výstavbu mostu a přilehlých komuni-
kací nezbytných stavebních objektů.
Jedná se zejména o přeložky či pouze
ochránění nejrůznějších inženýrských
sítí, z nichž velkou část tvoří sítě za-
bezpečující provoz trati ČD. Dalším
významným objektem je úprava trakč-
ního vedení v místě nadjezdu. Jedná se
vlastně o dočasné zřízení tzv. nulové-
ho pole, tj. odizolovaného úseku trakč-
ního vedení bez napětí v místě kříže-
ní nadjezdu s kolejištěm trati ČD. Bez
této úpravy by nebylo možné nadjezd
realizovat. Z dalších objektů jmenuj-
me jen ty z kategorie důležitějších. Je
Pohled na předmostí blíže centru města
s podpěrnou bárkou hlavního pole přes kolejiště žel. trati
Při pohledu zespodu obzvlášť vyniknou elegantní křivky mostovky
I. a II. etapa po odbednění (z úrovně mostovky) a III. etapa před betonáží (vzadu)
Realizace zakázky pod názvem
„Poděbrady – přemostění trati ČD“
byla zahájena v dubnu loňského roku.
Jedná se o dodávku silničního nadjezdu
přes velmi frekventovanou trať ČD si-
tuovaného cca 150 metrů od osobního
vlakového nádraží Poděbrady ze strany
od Nymburka. Tento nadjezd odstraní
dlouhé kolony tvořící se v průběhu ce-
lého dne z obou stran železničního pře-
jezdu v ulici Koutecké. Investorem je
Středočeský kraj, financování je za-
jištěno z fondů Evropské unie v rámci
„Regionálního operačního programu“.
Pouze několik málo drobnějších objek-
tů přímo financuje město Poděbrady.
Zadávací i realizační dokumentaci za-
kázky vypracovala firma Pontex.
SMP CZ v této zakázce figuruje ja-
ko partner ve sdružení, jehož lídrem
je firma M-Silnice Hradec Králové,
konkrétně její mostní závod se sídlem
v Novém Bydžově. Celá zakázka se
skládá ze souboru stavebních objektů,
z nichž hlavním objektem je most přes
trať ČD, jehož výstavbu SMP CZ přímo
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...68
Powered by FlippingBook