Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 15

15
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
ho vedení, rozvodů nn a osvětlení.
V celém rozsahu bude nahraze-
no a doplněno stávající předtápěcí
zařízení vlakových souprav. Stá-
vající zabezpečovací a sdělova-
cí zařízení bude nahrazeno novým
moderním zařízením.
Jedním z důležitých cílů této
stavby je zkvalitnění služeb pro
cestující. Výstavbou nových a re-
konstrukcí stávajících nástupišť,
výstavbou nového podchodu s vý-
tahy a zavedením nového přehled-
ného informačního systému dojde
k výraznému zjednodušení pohy-
bu cestujících v železniční stanici.
Odstraní se dnešní úrovňové pře-
chody kolejiště a zkrátí se přístu-
pové cesty do prostoru přednádraží
ve směru do centra města a k pro-
středkům městské hromadné do-
pravy.
Celkový návrh technického ře-
šení si dal za cíl postupně vybu-
dovat v Plzni moderní železniční
stanici při respektování dnešního
historického rázu výpravní budovy
a navazujících staveb. Jak se to da-
ří, je částečně zřejmé již z průběhu
výstavby. Výsledné dílo bude mít
cestující veřejnost možnost posou-
dit až po ukončení stavebních pra-
cí na konci roku 2016.
Uzel Plzeň, 2. stavba – přestav-
ba osobního nádraží, včetně
mostů Mikulášská
Pro druhou stavbu uzlu Plzeň
SUDOP PRAHA a. s. v součas-
né době zpracovává dokumen-
taci projektu stavby. Z hlediska
charakteru navrhovaných staveb-
ních úprav lze tuto stavbu rozdělit
do dvou částí.
Část týkající se železniční-
ho provozu řeší dokončení rekon-
strukce osobního nádraží v Plzni.
Jedná se zejména o rekonstrukci
nástupišť č. 5 a 6 a přestavbu zbý-
vající části kolejiště osobního ná-
draží včetně celého chebského
zhlaví. V rámci druhé stavby bu-
de na nástupiště č. 5 a 6 prodlou-
žen podchod pro cestující vybudo-
vaný v 1. stavbě. Současně bude
prodloužen také stávající zavaza-
dlový podchod, který nově povede
od výpravní budovy až k budově
Pošty v Železniční ulici. Nahradí
tak stávající nevyhovující úrovňo-
vý přechod cestujících přes koleje
102–107. V rozsahu výše uvede-
ných úprav bude provedena rekon-
strukce trakčního vedení, rozvodů
nn a osvětlení a repase zastřešení
nástupišť č. 5 a 6.
Významnou součástí této
stavby je rekonstrukce stávají-
cích ocelových nýtovaných mos-
tů přes Mikulášskou ulici, včetně
prostoru přednádraží. V prosto-
ru obou železničních mostů dojde
k výrazné změně šířkového uspo-
řádání uličního prostoru (tramva-
jová trať na samostatném tělese,
dva jízdní pruhy v obou směrech,
cyklostezka a chodníky) a tudíž
i nárůstu rozpětí nových mostů.
Pro zlepšení rozhledových po-
měrů přilehlé křižovatky byl jižní
most změněn z dnešního dvoupó-
lového na jednopólový. Most je
v podélném směru navržen jako
spojitý rám o třech polích s pa-
rabolickým náběhem ve středním
poli. Rozpětí polí je 4,0 + 26,8
+ 4,0m. Krajní pole jsou z boků
uzavřená a je zde vstup pouze pro
údržbu a kontrolu mostního ob-
jektu. Severní most bude zacho-
ván o dvou polích. Rozpětí most-
ních polí bude zvětšeno na 18,05
+ 20,25m. Nosnou konstrukci
bude tvořit spojitý nosník z před-
pjatého betonu.
Pro zajištění podjezdné výšky
pod oběma mosty bylo nutné na-
vrhnout zahloubení ulice Miku-
lášská až o 0,8m. I přes toto ma-
ximální možné zahloubení nelze
dosáhnout normové podjezdné
výšky. Výška průjezdního prosto-
ru obou mostů je tedy navržena
na 4,2m s rezervou 0,5m k trolejo-
vému drátu. Pro konstrukci uchy-
cení troleje trolejbusu a tramvaje
je uvažována výška 0,2m. Mini-
mální vzdálenost povrchu komu-
nikace k dolní hraně nosných kon-
strukcí bude 4,9m.
Přestavba obou železničních
mostů a zahloubení Mikulášské
ulice vyžaduje přeložení všech sítí
v prostoru tohoto staveniště. Jedná
se zejména o kanalizaci v profilu
1100/600, vodovod DN 550 a DN
400, plynovod DN 500 a v nepo-
1...,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,...68
Powered by FlippingBook