13
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
PERI, spol. s r.o.
Průmyslová 392
252 42 Jesenice
tel.: 222 359 311
fax: 222 359 315
e-mail:
Kompletní řešení PERI
– velká bezpečnost práce,
vyšší efektivita
Všechny šplhavé soupravy ACS
jsou opatřeny trapézovým ople-
chováním. Zakrytí spodní pracov-
ní lávky s celoplošně uzavřenou
plochou nabízí kromě zabezpe-
čení proti pádu také ochranu pro-
ti větru a nepříznivému počasí.
Z dalších pracovních plošin bude
montována výztuž pro další úrov-
ně. Perforované trapézové plechy
v těchto místech umožňují prů-
chod světla a vzduchu. Na třech
horních lávkách je možné umístit
až 42 t výztuže.
Na nakloněné lávce šplhá záro-
veň rozdělovač betonu. Při pláno-
vání byl do samošplhavého systé-
mu začleněn i přístup k osobnímu
výtahu. Toto promyšlené kom-
pletní řešení stejně jako přípra-
va náhledů ve 3D pro vizualizaci
byly vypracovány v krátkém ča-
se týmem vytvořeným z účastní-
ků stavby. Zkušenosti, kompletní
plánování i včasné dodávky vel-
kého množství materiálu od PERI
umožňují plynulý průběh a tím
i dodržení pevně stanoveného har-
monogramu výstavby.
Plánované odlehčení
infrastruktury Istanbulu
Město Istanbul patří se svými 15
miliony obyvatel k největším měs-
tům na světě. Poloha na dvou kon-
tinentech a mezi dvěma moři dělá
sice tureckou metropoli jedineč-
nou, ale znamená i velké dopravní
problémy. Především obě existu-
jící bosporské spojnice z let 1973
a 1988 jsou nemilosrdně přetížené.
Nová trasa sever-Marmara vede
v dostatečné vzdálenosti od cent-
ra Istanbulu a kříží asi 25 km se-
verně od centra města Bospor.
Třetí most u ústí do Černého mo-
ře – nazýván také most sultána Se-
lima – není jen mostem s nejvyšší-
mi železobetonovými pylony, ale
také široko daleko největším visu-
tým mostem s železnicí. Jako pří-
mý spoj k plánovanému ohromné-
mu letišti má odlehčit stávajícím
dvěma mostům. Dokončení toho-
to odvážného projektu je plánová-
no v roce 2015.
Další výzvou je přizpůsobení bednění měnícím se rozměrům a umístění ocelových dílců pro vedení šikmých lan.
Celkové řešení PERI splňuje tyto požadavky na flexibilitu a přesnost.
Dva nakloněné mostní pilíře tvaru A bosporského mostu rostou se šplhavým bednicím systémem
PERI ACS do výšky přes 300 m.
Určení os šplhání vyžaduje promyšlené
plánování, aby se zabránilo kolizím se
schránkami lan.