Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 13

13
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
PERI, spol. s r.o.
Průmyslová 392
252 42 Jesenice
tel.: 222 359 311
fax: 222 359 315
e-mail:
Kompletní řešení PERI
– velká bezpečnost práce,
vyšší efektivita
Všechny šplhavé soupravy ACS
jsou opatřeny trapézovým ople-
chováním. Zakrytí spodní pracov-
ní lávky s celoplošně uzavřenou
plochou nabízí kromě zabezpe-
čení proti pádu také ochranu pro-
ti větru a nepříznivému počasí.
Z dalších pracovních plošin bude
montována výztuž pro další úrov-
ně. Perforované trapézové plechy
v těchto místech umožňují prů-
chod světla a vzduchu. Na třech
horních lávkách je možné umístit
až 42 t výztuže.
Na nakloněné lávce šplhá záro-
veň rozdělovač betonu. Při pláno-
vání byl do samošplhavého systé-
mu začleněn i přístup k osobnímu
výtahu. Toto promyšlené kom-
pletní řešení stejně jako přípra-
va náhledů ve 3D pro vizualizaci
byly vypracovány v krátkém ča-
se týmem vytvořeným z účastní-
ků stavby. Zkušenosti, kompletní
plánování i včasné dodávky vel-
kého množství materiálu od PERI
umožňují plynulý průběh a tím
i dodržení pevně stanoveného har-
monogramu výstavby.
Plánované odlehčení
infrastruktury Istanbulu
Město Istanbul patří se svými 15
miliony obyvatel k největším měs-
tům na světě. Poloha na dvou kon-
tinentech a mezi dvěma moři dělá
sice tureckou metropoli jedineč-
nou, ale znamená i velké dopravní
problémy. Především obě existu-
jící bosporské spojnice z let 1973
a 1988 jsou nemilosrdně přetížené.
Nová trasa sever-Marmara vede
v dostatečné vzdálenosti od cent-
ra Istanbulu a kříží asi 25 km se-
verně od centra města Bospor.
Třetí most u ústí do Černého mo-
ře – nazýván také most sultána Se-
lima – není jen mostem s nejvyšší-
mi železobetonovými pylony, ale
také široko daleko největším visu-
tým mostem s železnicí. Jako pří-
mý spoj k plánovanému ohromné-
mu letišti má odlehčit stávajícím
dvěma mostům. Dokončení toho-
to odvážného projektu je plánová-
no v roce 2015.
Další výzvou je přizpůsobení bednění měnícím se rozměrům a umístění ocelových dílců pro vedení šikmých lan.
Celkové řešení PERI splňuje tyto požadavky na flexibilitu a přesnost.
Dva nakloněné mostní pilíře tvaru A bosporského mostu rostou se šplhavým bednicím systémem
PERI ACS do výšky přes 300 m.
Určení os šplhání vyžaduje promyšlené
plánování, aby se zabránilo kolizím se
schránkami lan.
1...,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,...68
Powered by FlippingBook