Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 11

11
STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
mentovým pojivem. Poté již nastou-
pila speciální mohutná sestava fini-
šerů, která dokáže pokládat a hutnit
celou šířku vozovky, tedy 11,5m.
Bylo třeba kontinuálně dodávat
ohromné množství betonu. Z to-
ho důvodu měla společnost přímo
v Lokti dvě mobilní betonárky. Vý-
kon při pokládce byl až 1200 metrů
za 24 hodin. Není tedy výjimkou, že
se podařilo položit i cca 4 km dálni-
ce na jeden zátah.
„Technicky stavba nebyla až
tak složitá. Extrémní byly za-
smluvněné termíny a z nich vyplý-
vající případné pokuty, což bylo
mimořádně náročné na plánová-
ní a koordinaci veškeré činnosti
na stavbě. Logistika, navezení ma-
teriálu a techniky a celková součin-
nost byl náš nejtěžší úkol. Neměli
jsme rezervu větší jak půl dne, ne-
hledě na riziko nečekaně zhorše-
ného počasí po určitou delší dobu.
To pak nebylo kam uhnout. Praco-
vali jsme navíc sedm dnů v týdnu
od 6 do 22 hodin, takže ten obrov-
ský nápor byl na každého jednot-
livého pracovníka stavby,“ uve-
dl Borek Růžek, vedoucí výstavby
modernizace D1. Navíc se neu-
stále pracovalo za plného provo-
zu dálnice. „Ano, to je pravda. Ta-
kový finišer, ale ani jiné činnosti
na stavbě, nemůžete jen tak zasta-
vit. A přitom stačí i menší nehoda,
utvoří se kolony a provoz na dálni-
ci stojí. Když jsme u toho, v prů-
měru to na našem úseku vycháze-
lo na jednu havárii denně. Naštěstí
jsme měli k dispozici i alternativ-
ní objízdné trasy, takže jsme se
na stavbu vždy dostali včas,“ do-
dal Borek Růžek.
Nejen našim zaměstnancům,
ale všem, kteří se na stavbě deváté-
ho úseku podíleli, proto po zásluze
patří velký dík.
COLAS CZ, a.s.
Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9
tel.: +420 286 003 511
e-mail:
Drtička připravuje přímo na stavbě z vyzískaného betonového materiálu recyklát,
který je bezprostředně použit do nových konstrukcí.
Na snímku probíhá osazování kluzných trnů do spodní vrstvy cementobetonového krytu. Skládají se z ocelových prutů
betonářské výztuže s minimálním průměrem 25 mm a minimální délkou 500 mm, obalených plastovým povlakem.
Umísťují se v jedné rovině rovnoběžně s povrchem a osou pruhu do příčných spár cementobetonového krytu.
Jednostranný pohyb jednotlivých desek v ose trnů odstraňuje riziko vzájemného ovlivňování dvou nestejně pracujících desek.
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...68
Powered by FlippingBook