Stavební a investorské noviny - 4 / 2015 - page 16

STAVEBNÍ A INVESTORSKÉ NOVINY
16
slední řadě kabelovod O2. Po do-
bu výstavby bude nutné zachovat
tramvajovou dopravu s minimál-
ními uzavírkami, což si vyžádá
provizorní přeložky jednotlivých
kolejí tramvaje. Trolejbusová do-
prava bude z prostoru stavbou do-
tčeného úseku ulice Mikulášské
dočasně vymístěna na objízdnou
trasu. Vlastní ulice Mikulášská je
silnicí I. třídy č. I/20 a je důležitou
spojnicí v dopravním řešení města
Plzně. Proto je snaha zde po dobu
výstavby zachovat silniční provoz
jedním jízdním pruhem. Požadav-
ky na zachování veřejné dopravy
přes staveniště značně komplikují
návrh postupu výstavby a kladou
vysoké nároky na koordinaci po-
stupů výstavby obou železničních
mostů, inženýrských sítí a vlastní
Mikulášské ulice.
Investor předpokládá zahájení
realizace druhé stavby uzlu Plzeň
v polovině roku 2016. Ukončení
stavby a uvedení celého osobního
nádraží v Plzni do provozu se plá-
nuje na konci roku 2018.
Uzel Plzeň, 3. stavba
– přesmyk domažlické trati
Třetí stavba uzlu Plzeň je zpra-
cována jako aktualizace přípravné
dokumentace a navazuje v techno-
logických částech na 1. a 2. stav-
bu, stavebně pak na v současnosti
realizovaný Průjezd uzlem Plzeň.
V rámci aktualizace se mění
původní koncepce z rozpletu tratí
vycházejících z plzeňského želez-
ničního uzlu na západ (sledovaná
v přípravné dokumentaci z ro-
ku 2007) na
zachování stávající-
ho přesmyku
tratí směr Domaž-
lice nad chebskou tratí. Důvodem
je změna prioritního směru napo-
jení Praha – Plzeň – železniční síť
Spolkové republiky Německo, kte-
ré je aktuálně uvažováno přes Do-
mažlice (technicky i ekonomicky
je toto řešení formulováno ve stu-
dii proveditelnosti Modernizace
trati Plzeň – Domažlice – st. hra-
nice). Tato změna má svůj dopad
především ve výškovém řešení ve-
dení domažlické trati, jejíž přelož-
ka v oblasti (starých) Skvrňan již
není vedena v hlubokém zářezu,
ale víceméně v úrovni terénu.
Souběžně s revizí železniční
koncepce byla revidována i sil-
niční část stavby (podstatnou
části investic 3. stavby je i
pře-
ložka silnice I/26 ul. Domažlic-
). Po uvedení do provozu dál-
ničního obchvatu Plzně (součást
D5) došlo ke stagnaci součas-
ných i výhledových dopravních
intenzit na Domažlické ulici a ta
je ve výhledu sledována pouze
jako dvoupruhová komunikace.
Vzhledem k již dříve uzavřeným
dohodám o (znovu)zpřístupnění
7. brány Škody Plzeň pro silnič-
ní provoz a v návaznosti na uve-
denou změnu výškového vedení
trati i aktualizované požadavky
DOSS v oblasti silničních komu-
nikací bylo nutné změnit koncep-
ci řešení místních komunikací.
7. brána Škody Plzeň bude dle
aktuálního návrhu napojena míst-
ní obslužnou komunikací vede-
nou z nové kruhové křižovatky
na silnici I/26 (Domažlická) již-
ně od modernizované trati Plzeň–
Domažlice podél přeložky této
trati ve Skvrňanech.
Podobně jako pro jiné doprav-
ní stavby v městském intravilánu
je pro stavbu charakteristické vel-
množství přeložek inženýr-
ských sítí
(mj. i dvou horkovo-
dů) a interakce s výrobními areály
Škody Plzeň, které území stav-
by obklopují z obou stran. Což se
projevuje i
komplikovaným ná-
vrhem stavebních postupů
, při
nichž musí být v podstatě stále
zachován provoz na vlečce mezi
severním a jižním areálem Škody
Plzeň, která podchází trať Plzeň–
Domažlice a nadjíždí trať Plzeň–
Cheb.
Kromě tří železničních most-
ních objektů v místě samotného
přesmyku patří mezi nejvýrazněj-
ší objekty stavby
silniční most
na silnici I/26
přes přeložku že-
lezniční trati trať Plzeň–Domaž-
lice (spojitá předpjatá železobe-
tonová konstrukce o pěti polích
o rozpětí 17,5, 23, 23, 21 a 16m)
a
nový podchod
pro cestující
i obecnou veřejnost
na zastávce
Plzeň Skvrňany,
která je navrže-
na v úseku dvojkolejné přeložky
trati Plzeň–Domažlice. Technic-
kou zajímavostí, která se často
v sudopských projektech neobje-
vuje, je rovněž přeložka trolejbu-
sové trati ze stávající silnice I/26
na nově budovanou I/26 včetně
zatrolejování výše zmíněné nové
kruhové křižovatky.
Aktuálně probíhá připomín-
kové řízení u odborných složek
obou zadavatelů dokumentace
(SŽDC a Magistrát města Plzně).
Definitivní dokončení Projektu
se s ohledem na komplikovanost
majetkoprávní části dokumen-
tace (velké množství směn po-
zemků a demolic stávajících ob-
jektů) očekává na přelomu roku
2015/2016.
Pavel Langer a Pavel Kubát
SUDOP PRAHA, a.s.
Olšanská 1a, 130 80 Praha 3, tel.: 267 094 111, 267 094 305,
fax: 224 230 316, e-mail:
,
1...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,...68
Powered by FlippingBook